2014-2015 GÜZ DÖNEMİ BİTİRME ÇALIŞMASI KONU ÖNERİLERİ

Önerilen konular hakkında kesin karara varmadan önce tavsiye edilen kaynakların incelenmesine zaman tanımak adına konular erkenden ilan edilmiştir.

Wındows Altında PhysBAM Kütüphanesini Koşma

Bu çalışmada aslen Linux altında koşan PhysBAM adlı fizik tabanlı simülasyon kütüphanesinin kodlarının Windows altında da koşacak şekilde derlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda öncelikle Linux'te derlenip koşularak kütüphane tanındıktan sonra Windows altında CygWin gini sanal bir makine ile derlenmeye çalışılacak en son da doğrudan Windows'ta derlenebilecek bir Visual Studio projesi hazırlanacaktır.
Kütüphaneye ait kodlara buradan erişilebilir.
PhysBAM'in detaylı anlatıldığı Acm Siggraph 2011 Course notları PDF ve Video olarak bende vardır.

DırectX 11 ile Katı Cisim Simülasyonu

Bu çalışmada buradaki, C# ve DirectX 9'da yazılmış katı cisim (rigid body) simülasyon kodu C++ ve DirectX11'e çevirilecektir. Linki verilen kod üzerinde birkaç değişiklik yapılarak VS 2013'te çalışması sağlanmıştır. Yeni haline buradan erişilebilir. Program koşulduğunda 1..5 tuşları (ve space) ile çalıştırılabilecek 5 farklı sahne ekrana çizilmektedir. Kod buradaki makaleden yararlanılarak yazılmıştır. Çalışma Acm Siggraph 2003 adlı konferansta sunulmuştur. Sunuma ait video bende vardır.

DırectX 11 ile Deferred Renderıng

Bu çalışmada Deferred Rendering yönteminin DirectX 11 kodu yazılacaktır. Bu konuda yaralanılabilecek kaynaklar :
Deferred Rendering for Current and Future Rendering Pipelines : web kodlar
Practical Rendering and Computation with Direct3D 11 (Kitap Bende var) : kitap kodlar
Light Indexed Deferred Rendering : kodlar