e-mail : cakiro at cs.ktu.edu.tr , Tel: 462 377 36 71


BAHAR DÖNEMİ BİTİRME/TASARIM KONU ÖNERİLERİM


1. DIRECTX 12 ve PHOTON MAPPING ile GERÇEK ZAMANLI FOTOREALİSTİK GÖRÜNTÜ ÜRETİMİ
Photon Mapping yöntemi Henrik Wann Jensen tarafından geliştirilmiş, global illumination yöntemlerinden biridir. Bu yöntemi kitabında detaylı anlatmaktadır.
Ray tracing yönteminde bakış noktasından ışınlar yollanıp bu ışınların kesiştiği cisimlerin ışık kaynağı tarafından doğrudan ne oranda aydınlatıldığına bakılır. Yani ray tracing direct illumination yöntemidir. Işık kaynağı tarafından doğrudan aydınlatılmayan yani farklı cisimlerden yansıyıp gelen fotonları modelleyemez. Photon mapping, ışık kaynağından milyonlarca fotonların saçıldığı ve bu fotonların cisimlerin özelliklerine göre (örneğin mat değise) yansıyıp başka cisimleri de aydınlatabildiği bir yöntemdir. İçinde ray tracing'i de barındırır. Yani aslında photon mapping'de ray tracing yine vardır. Photon mapping'de bakış noktasından yollanan ışının kesiştiği nokta merkezli belli bir yarıçapa sahip dairenin içine düşen foton sayısının dairenin alanına oranın göre o nokta aydınlatılır.
Henrik Wann Jensen'in doktora öğrencilerinden olan Toshiya Hachisuka'nın web sayfasında Implementing a Practical Rendering System using GLSL başlıklı çalışmanın OpenGL Programı paylaşılmıştır. (OpenGL kütüphanelerinin Visual Studio'da nasıl setlendiği Bilgisayar Grafikleri Lab, "OpenGL Uygulamaları" deneyinde anlatılmaktadır). Programın koşan haline ait videoyu buradan izleyebilirsiniz.
Tasarım + Bitirme şeklinde toplamda 1 yıl sürecek çalışmada bu OpenGL Programının DirectX 12 versiyonu yazılacaktır.

2. WEBGL ile KAMPÜSTE SANAL GEZİNTİ
Bu çalışma ilk olarak Berk Civelek & Abdullah Bayram tarafından KTÜ kampüsündeki binaların yalnızca dışının modellendiği bir ortam için yapılmıştır. Berk ve Abdullahın geliştirdikleri uygulamaya dair demoya buradan erişebilirsiniz.
Sonrasında Taha Sabit Asan mevcut çalışmaya Bölümümüzün içinde gezinmeyi de eklemiştir. Taha çalışmalarını bu videoda detaylı anlatmaktadır.
Kampüsteki diğer binalar da eklenerek çalışma tamamlanacaktır.

3. DIRECTX 12 ile 3D MODELLEME PROGRAMI
Bu çalışma ilk olarak Abdullah Ömer Beşikçi tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Abdullah çalışmalarını bu videoda detaylı anlatmaktadır.
Çalışmaya MAYA'nın başka modelleme toolları eklenecektir.

4. KEYLOGGER TABANLI YAZI YAZMA YETENEĞİ ÖLÇME
Bu çalışmayı öneren aslında Yabancı Diller Bölümünden Hasan SAĞLAMEL Hocadır. Çalışmada, İnglizce metinler yazarken metni yazan kişinin yazma alışkanlıklarına dair keylogger bilgileri tutulacak. Bu bilgiler üzerinden bilimsel bir çalışma yapılması planlanıyor. Konu hakkında Hasan Hoca daha detaylı bilgi verecek.